Suflet românesc

„Suflet românesc“, născut în Gorj

Autor: Alexandru Preda | 00:00, 05.08.2013 | 510 Vizualizari | 2 Comentarii
   

Încă mai există patriotism, încă mai există sentimentul dragostei de ţară şi ceea ce este îmbucurător e că iniţiativa iubirii de patrie vine din Gorj, din inima unui grup de poeţi, adunaţi în jurul Grupului literar ,,Arta conversaţiei”, ,,crescut” de Elisabeta Gîlcescu. În perioada 10 iunie-11 august 2013, Consiliul Judeţean Gorj, Şcoala Populară de Artă Târgu-Jiu şi Grupul Literar ,,Arta Conversaţiei” organizează ediţia a II-a a Concursului de poezie patriotică „Suflet românesc”. Până în prezent au fost parcurse mai multe etape ale concursului, respectiv: înscrierea (10 iunie 2013 – 14 iulie 2013), selectarea poeziilor (15-27 iulie 2013), afişarea câştigătorilor ( 28 iulie, ora 19), rămânând să mai fie ,,scrisă” gala premianţilor şi lansarea antologiei de poezie patriotică „Suflet românesc“, în zilele de 10 şi 11 august, în ,,Poiana lui Mihai”, Gorj.

Poeziile unor „cifre”

Juriul format din Spiridon Popescu – preşedinte, Nicu Murgăşanu, George Mihalcea, Constantin Niţu, Stella Anghel şi Raul Constantinescu au avut misiunea dificilă de a alege cele mai frumoase poezii şi a ,,încăiera” poeţii în clasamente de ,,suflet românesc”. „Am devenit jurat spre a susţine iniţiativele estetice şi etice ale Elisabetei căreia îi mulţumesc pentru că, involuntar, m-a obligat să mă întorc la ceea ce era uitat sau ignorant: poezia patriotică. (…) Am făcut elogiul libertăţii de expresie şi gândire. Felicitări concurenţilor care cred în ideea că lirica patriotică există”, a precizat Stella Anghel.
Poetul Nicu Murgăşanu a declarat că „membrii juriului au citit poeziile unor «cifre», nu ale unui nume şi prenume. Nu ştiu identitatea autorilor, cine se ascunde sub fiecare cifră de concurs. În acest caz nu am putut fi decât imparţial, nepărtinitor. Am citit şi recitit poeziile trimise în concurs, am făcut «fişă de analiză» pentru fiecare «număr» (concurent). Ca jurat am depunctat trei concurenţi care nu au respectat regulamentul concursului, adică au trimis mai mult de trei poezii (de la 4 la 7). Am mers pe principiul «cine nu respectă regula, părăseşte jocul!» (…) Aştept şi eu «topul nominal» al laureaţilor. Până acum am doar un clasament al «cifrelor» premiate”.
Au fost nominalizaţi la premii Ioana Burghel, Geo Galetaru, Florin Preda-Dochinoiu, Romiţă Mădălina Constantin, Vasile David, Vasile Ovidiu, Marian Malciu, Gabriel Gherbăluţă, George Tei şi Camelia Ioniţă, dar ,,aranjamentul” pe podium îl vor cunoaşte săptămâna aceasta în „Poiana lui Mihai”.
Elisabeta Gîlcescu, promotorul  şi ,,alergătorul” evenimentului, afirma despre versurile patriotice ale laureaţilor că ,,parfumul acestor poezii va persista multă vreme în încăperile sufletelor noastre. E un miros de parfum bun, venit din alte timpuri, dar primenit de semnificaţii noi, de sens nou, de coerenţă, de trăire;  este ademenitor…”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Decorații de metafore

Pelerinaj de Suflet românesc, Gala premiilor de excelență, August 2013,

Llelu Nicola Vălăreanu - Râu de sânge