Decorații de metafore

 

Am văzut aceiași prieteni, unii noi. Și de această dată m-am simțit în mijlocul lor. Chiar dacă, copleșită de căldura voastră, am ales pentru azi să vă vorbesc despre el. Poate că nu i-ați citit poeziile. Doar talentul în ale artei vizuale. L-am întâlnit pe facebook, apoi a câștigat un premiu la al doilea concurs de creație. Atunci când coloneii „au furat“ premiile din Gorj.
Deşi „(în)juraţii“ au deliberat în ziua de 29 iulie poeziile câştigătoare, poeţii au aflat „dacă sunt câştigători” abia în ziua de 11 august 2013, în vârf de munte, în Poiana lui Mihai, la Schela în Gorj.
Surprinzător, frumos şi totodată patriotic este că această ediţie a adus în prim-plan doi „colonei” ai Ministerului Afacerilor Interne, care au câştigat câte un premiu la Concursul de poezie patriotică „Suflet românesc”. Este vorba de poetul Marian Malciu (născut la 27.12.1945 în Caracal, jud.Olt, absolvent şi al Şcolii miltare de ofiţeri ai M.I. Bucureşti, în anul 1975, autor al mai multor volume de proză, colonel în rezervă,) şi Florin Preda-Dochinoiu, ofiţer în cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Gorj, cunoscut în mediile culturale ca artist plastic.
Chiar dacă vă miră şi sună paradoxal la Tg-Jiu un artist plastic şi un prozator au „furat” şi „suflat” două premii de POEZIE, denumite sugestiv „Rondel pentru ţară” şi „Decoraţii de metafore” .
Au mai fost premiaţi Geo Galetaru şi Romița Mălina Constantin,cu premiile I şi II dar au fost acordate premii speciale şi poeţilor Ioana Burghel, Gabriel Gherbăluță, (Galați, România), David Vasile (Roma, Italia), Constantin Cristescu (Botoșani, România), Vasile Ovidiu (Cluj-Napoca, România), Camelia Ioniță (Wettingen, Aargau. Elveția).

Eli Gîlcescu și G. Tocan






FLORIN PREDA DOCHINOIU, Motru, Gorj, România

 

BOCET

 

Ţară
Ţara mea

Ţară bocet de rod
fată cu plânsul făcut nod

Ţară
bătută pe monezi cu biciul de fani
trage de mână lumina-n Balcani

Ţară de lacrimi pe hulube de jar
trage Moldova acasă pe car
car de noroc în batiste de var

 

PATRIA

 

Patria mea e plecată în weekend din ţară
în aureole bubatul şi rujeola mai fug
moartea–n concediu o dată pe vară
înfige-n câmpii amorţite cuţite de plug

în ţărână încolţesc părinţii
ca ziuă, în moarte, mi-e frică de frig
cu mâna pe pulane ne ameniţă sfinţii
Mama a plecat pe Tata-l mai strig

Patria mea vine în weekend la ţară
în Gorj, cu aureole se nasc eroii şi fug
iubito, Morţii îi dăm concediu pe vară
ca tu să tragi nebuneşte cu ţâţa pe jug

 

STRIGĂT ELECTORAL
– baladă nejelită –

 

politician trist
cu talon de navetist
vreau să fii naţionalist
te înjur (de antichrist),
s-ar putea să mă înşel
de-a pururea (şi-n veci la fel)
te blestem de bine, să ai
parlament pe scări în rai
voturi cumpărate-n birt
pe arginţi muiaţi în spirt
arşi de focul tălpilor
şi norocul proştilor
de lumina morţilor
în măduva domnilor
sau în şpanul şpăgilor.

te blestem, pe Tricolor
la roşul zăpezilor
în galbenul vocilor
sub albastrul rănilor
pe mugurii cuielor
între zborul crucilor

s-ar putea să mă înşel
(şi-n veci de-a pururea la fel)



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pelerinaj de Suflet românesc, Gala premiilor de excelență, August 2013,

Llelu Nicola Vălăreanu - Râu de sânge