Suflet românesc

Poezia patriotică ,,Suflet românesc” există!

Autor: Alexandru Preda | 00:00, 13.08.2013 | 685 Vizualizari | 2 Comentarii
  

Consiliul Judeţean Gorj, Şcoala Populară de Artă Târgu-Jiu şi Grupul Literar ,,Arta Conversaţiei” au organizat, în perioada 10 iunie-11 august 2013, ediţia a II-a a ,,Concursului de Poezie Patriotică «Suflet Românesc»”.

 Patrioţi şi premianţi

Consiliul Judeţean Gorj a  fost mecena artei patriotice alături de  Şcoala Populară de Artă şi Grupul literar ,,Arta Conversaţiei”, dar ceea ce a frapat la această ediţie a fost denumirea frumoasă  a premiilor câştigate. Premiul ,,La Steaua Limbii Române” a mers la Geo Galetaru din  Dudeştii Noi, jud. Timiș, fiind nominalizatul premiului I al acestei ediţii; Premiul ,,Ciuleandra” a  mers la Romiţa Mălina Constantin din Mogoșoaia, judeţul Ilfov, ceea ce a reprezentat şi premiul  al II-lea; Premiul al III-lea ,,Rondel pentru ţară” a mers la Marian Malciu din Slatina, judeţul Olt. Elisabeta Gîlcescu  a acordat Premiul special ,,Decoraţii de metafore” lui Florin Preda Dochinoiu, din municipiul Motru, anunţând oficial sprijin în organizarea expoziției de grafică şi pictură denumită simbolic (după numele premiului) ,,Decoraţii de metafore”, în preajma sărbătorilor de iarnă.
Au mai fost recompensaţi cu premii speciale şi Ioana Burghel, Gabriel Gherbăluță, (Galați), David Vasile (Roma, Italia), Constantin Cristescu (Botoșani), Vasile Ovidiu (Cluj-Napoca),  Camelia Ioniță (Wettingen, Aargau, Elveția).
,,Am devenit jurat spre a susţine iniţiativele estetice şi etice ale Elisabetei căreia îi mulţumesc pentru că, involuntar, m-a obligat să mă întorc la ceea ce era uitat sau ignorant: poezia patriotică.(…) Am făcut elogiul libertăţii de expresie şi gândire. Felicitări concurenţilor care cred în ideea că lirica patriotică există”, a precizat Stella Anghel.

 Patria ,,nu sunteţi voi ce luaţi totul de-a gata!”

Tot cu ocazia festivităţii de premiere a fost lansată antologia de poezie patriotică ,,Suflet românesc”, care este ,,deschisă” de poetul Nicu Murgăşanu  sugestiv şi realist  cu poemul  ,,Patria” pe care îl vom reproduce în totalitate: ,,Patria nu sunteţi voi ce luaţi totul de-a gata!/ Patria e pământul uscat, unde tata /Răzvrătit se răsuceşte-n mormânt supărat/ Că ţara nu este ce el şi noi am visat. //Patria mea nu sunt curvele şi maneliştii /Vedetele din carton mucegăit, nici navetiştii/ Din politica tristă de două parale /Unde se perindă prea multe haimanale.// Patria mea va fi întreagă şi fără voi /Lacomii până la nesimţire, turma de boi/ Frenetică, însetată să calce totul sub copită /În ţara frumoasă ce-o vreţi pustiită. //Patria nu sunt tembelii născuţi pentru hoţie, /Minciună şi jaf, ipochimenii lipsiţi de mândrie. /N-am să fiu niciodată patriot lângă voi /Munţi de neruşinare, maldăre de gunoi…// Patria mea este liniştea munţilor, verdele brazilor /Arşiţa câmpiilor nesfârşite şi palmele ţăranilor/ Bătătorite de sapă la începutul mileniului trei, /Este înţelepciunea şi puritate semenilor mei.// Patria mea este fratele obidit prin Italia /Şi sora noastră bună, umilită în Spania /Copiii deştepţi, plecaţi departe peste ocean, / Amărâtul ce-şi drămuieşte ultimul ban. //Patria mea binecuvântată de Dumnezeu! /Răzvrătit zilnic, pios ţie mă-nclin eu/ Robul tău, care odată va fi pământ /Robul nemulţumit, încă viu şi neînfrânt //”.
Încă mai există patriotism, încă mai există sentimentul dragostei de ţară şi ceea ce este îmbucurător că iniţiativa iubirii de patrie vine din  Gorj, din inima  unui grup de poeţi, adunaţi în jurului Grupului literar ,,Arta Conversaţiei”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pelerinaj de Suflet românesc, Gala premiilor de excelență, August 2013,

Decorații de metafore

SUFLET ROMÂNESC - antologie