George Safir – N-ați văzut cumva o țară?





Spuneti-mi, n-ați văzut cumva o țară?
Am fost plecat vreo patru ani, pe-afară;
Azi, am venit și-o caut cu ardoare,
Dar n-o găsesc și-n suflet mă doare.

O caut peste tot, am fost și-n sate,
Ogoare plâng în buruieni lăsate,
Înspre păduri, potecile uitate
M-au rătăcit într-un pustiu de cioate.

 Acasă, poarta nu e zăvorâtă,
Căci mama tot mai iese și se uită;
Atâta dor i-a mai rămas pe lume,
Feciorii să-i mai strige iar pe nume.


 Moșneagul îi iese-n cale și-o întreabă:
,,Vine? La anu' cred! Acu-i la treabă,
La noi, în țară-i multă sărăcie...
Știu ei - că de-or veni, la ce să vie?!''

 Spuneți-mi, n-ați văzut cumva o țară?
Cântată de poeți, odinioară,
Cu ochi de cer și plină de verdeață?
Am fost și-am căutat-o și la piață.

 Acolo, nu era, de bună seamă,
Că prea o înjurau români de mamă;
Harbuzul, pătrunjelul, biata prună,
Erau culese parcă... de pe Lună!

Chiar, voi n-ați văzut pe jos o țară,
Călcată în picioare și murdară?
Ce-aveți cu ea? Nimica nu vă cere,
Eu o declar singura mea avere.


Comentarii

  1. De Ziua României,
    deschidem porțile sufletului românesc, purtând candela aprinsă şi înălţând cuvântul sfânt, biruind şi el, prin credinţă şi smerenie. Îi vom dărui putere, să străbată până departe, insuflând românilor, de peste tot, dragoste de ţară şi neam.
    În Poiana lui Mihai - simbol de iubire şi de înfăptuire istorică măreaţă, noi, continuatori fideli, adâncind sentimentul patriotic, zi de zi, vom fi participanți la a doua ediție a Concursului de poezie patriotică și la lansarea primei antologii de poezie patriotică "Suflet românesc" - august 2013
    Antologie sponsorizată
    16 noiembrie 2012 - 16 decembrie 2012
    Vă urez succes.
    Eli Gîlcescu - editor antologie de poezie patriotică
    "Suflet românesc"

    RăspundețiȘtergere
  2. Eram departe, undeva în afara timpului, acolo unde nici murmur, nici zgomot nu se aud, doar simţirea din noi şi bucurie... A fost divin... Doar numele voastre s-au ridicat din trecut, alunecând în prezent, în văzduhul stârnit de iubire, luminos şi pur...
    Poiana lui Mihai - august 2012

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Decorații de metafore

Pelerinaj de Suflet românesc, Gala premiilor de excelență, August 2013,

Llelu Nicola Vălăreanu - Râu de sânge